Thursday, September 27, 2012

andai dia adalah aku

di pagi hening, terjaga sbb nk terkucil n at the same time, sekali lg mimpi org yg sama dgn hari2 lps. kenapalah asyik dia saja dtg dlm mimpi aku...

dalam coba2 nak bangkit qiyam, terbayang wajah mayat berbungkus kain kafan, jelas wajaahnya adalah wajah aku. keinsafan menerpa diri. andainya mayat itu adalah aku, aku ibarat roh yg hanya dpt melihat mayat itu tebujur kaku terbaring di situ. terputus segala amalan. masa itu adakah bahagia menyapa diri atau ketakutan, kebimbangan n kesempitan menerpa diri???

sedarlah diri bahawa mati itu dekat, adakah benih di tangan ini mampu untuk aku terus usahakan di kala aku ketakutan pada detik itu. mengapa aku takut? mungkinkah aku terlalu lalai dlm kehidupanku sampai aku dibayangi ketakutan ini. apakah benar2 hidupku,matiku, solatku, ibdah2ku semata2 ku sandarkan kepadaNYA?

aku coba menolak diri untuk beramal, Hidayah Tuhan kupohonkan bg setiap denyut nadiku agar aku tak terpesong walau sedetik, redhoNYA aku peroleh keampunanNYA di kala bersalah dan berdosa, dikasihi dan disayangi setiap hela nafasku. ya Robb, aku sudah ketinggalan jauh dalam perjalanan seorang musafirMU, maka,apalah kiranya Kau berikan petunjuk untuk menempuh jalan menujuMU yg xpernah sunyi dari ujian dan bantuanMU.

kurniakanlah CiNTa yg tak pernah padam dari hatiku agar aku x pernah lagi nak merasakan dunia itu menjadi penenang hatiku sebaliknya, KAU sahaja penenang dan Cinta teragungku. amiin ya Allah. amin.

No comments:

Post a Comment