Sunday, November 18, 2012

berikanku kefahaman Ya Rabbi

Bismillah.. di saat sambil menunggu tubuhku sdkt rehat sblm dibersihkan, tidak sabarku ingin mengongsi apa yg dah kulalui sepanjang 2 hari di Gambang Resort City. bukan calang2 program aku pergi kali ini, malah kali ini aku tlh bertemu orang yg punya semangat luarrrrrrr biiiiaaaaassssssaaaa!!! masyaAllah, subhanallah.. 3 kawan lamaku dr bangku sekolah rendah dan menengahku ku temui juga di sana. apa yg ku perhatikan, fenomena semangat utk hidup dan menyinar kehidupan org lain seringkali disebut2 spnjg prgrm kali ni. aku khuatir sekali di dlm benak dan sanubariku. terlintas juga di kalbuku,bahawa adakah ini jalan yg Engkau tunjukkan Ya robbi? aku masih belum100% mengerti bagaimana takdir yg Kau suratkan padaku pada 2 hari yg lepas utk bersama mereka di dalam prgrm ini? namun, niatku insyaAllah tercapai kerna sangat banyak sekali ilmu yg Kau tuntunkan kpdku melalui hamba2Mu di dalam prgrm ini. Aku belajar utk menghargai kehidupanku seperti mana org2 yg sebelum ini yg bermati2an berusaha meneruskan kehidupan, Ya Robb, thank U! Aku menemukan motivasi yg luuuuuaaaaarrrr biaaaassaaa! dari prgrm kali ini. yg baik ku mohon Kau suburkan dalam diriku, yg jelek itu, Kau sisihkan dariku....amiiiin. Aku menemukan sangat3 banyak sekali formula2 dalam kehidupan untuk berjaya. perkongsian dari speakers yg sebegitu hebat masyaAllah, telah membuka mata hatiku, betapa mereka telah bangkit dari sebuah kesusahan yg luuaaaarrr biiiiaaasssaa sehingga mencapai kejayaan luuuuuaaaarrr biiiiaaaasssssaa. Ya Allah, izinkank meng-appply-kan ilmu yg Kau berikan ini dalam kehidupan seharianku, ya Allah. 
berbalik semula kpd kekhuatiranku yg tertera di atas, sejujurnya aku khuatir jika aku mengikut jejak langkah mereka, adakah ini yg terbaik buat diriku??? aku takut sekali jika langkahku memilih jalan ini menjerumuskan aku ke dlm dunia yg lalai dgn duniawi, kerana ganjaran di sebalik usaha ada wang yg terlihat di mata kasar, sdgkan jalan yg prnh ku lalui sebelum ini, ganjarannya hanyalah Redho dan pahala dari sisiNYA, aku bingung yaAllah, apa sebenarnya semua ni? aku melihat bagaimana mereka semuanya hebat. impianku ingin menjadi jutawan spt abdurrahman bin auf, sahabat Rasulullah S.A.W. yg sgt2 kaya raya menginfaqqan hartanya ke jalan Allah! Allahu Akbar!!! tunjukkan aku jalan ya Robb, berikanlah kefahaman kpdku dalam memilih jalan hidupku..ameeen. mohon semua pembaca sama2 doa buatku..  

No comments:

Post a Comment